woensdag 12 augustus 2020

Klanten- / Facturenoverzicht

De volgende situatie leent zich prima voor een oplossing in Excel.

Situatie

U houdt gegevens bij in één of meerdere MS Excel sheet(s) en u wilt daar wat extra functionaliteit aan toevoegen. Bijvoorbeeld gegevens uit de verschillende lijsten combineren in één lijst en de gegevens daarna bewerken.

Uitwerking

Dit is een voorbeeld van een MS Excel formulier waarin wordt bijgehouden:
  • welke klanten een factuur hebben gekregen,
  • wanneer ze die factuur hebben gekregen,
  • wat het factuurbedrag is,
  • wanneer de klant moet betalen,
  • en of de klant al betaald heeft.

Als extra functionaliteit biedt deze excel oplossing de mogelijkheid om, naar wens, verschillende overzichten te genereren, zoals
een overzicht van het openstaande factuurbedrag voor klant A.

NB: Voor een betere leesbaarheid van de plaatjes kunt u op het plaatje klikken, deze wordt in een apart venster op ware grote geopend.

In de menubalk is een "SB Overzichten" menu opgenomen. Klik op Overzicht en het volgende formuliertje geeft u de mogelijkheid een overzicht
naar wens te genereren.

Bij de keuze: "Alleen openstaande facturen", en klant: "SB Applicaties" ziet het overzicht er als volgt uit:

Dit is slechts een voorbeeld. Als u wilt weten wat SB Applicaties voor u kan betekenen neem dan vrijblijvend contact op met SB Applicaties: Contact